Budacsik Films

Videókészítés

Kisüzemi sörök választéka - Beerselection

2021. április 06. 16:54 - budacsikattila

A vállalkozás egyik nagyon erős pozitívuma az, hogy az embernek lehetősége van azzal foglalkozni, amit nagyon szeret. Ezt nem csak a tevékenységre kell érteni, hanem a megbízókra is. Vállalkozóként megválaszthatom, hogy kivel szeretnék együtt dolgozni. 

Az egyik nagyon kedves téma, amiben már régóta dolgozom, az az elektromos robogó, elektromos motor témaköre, amit a Super SOCO-nál találtam meg. A másik kedvenc projektem a kézműves sör témája, amit pedig a Beerselection megbízásából tudok forgatni. Az első forgatás alkalmával sörrel kapcsolatos kérdésekre válaszoltunk,amiből már néhány videó látható a Beerselection YouTube csatornáján.  Ha tetszik, és érdekel a téma, akkor iratkozz fel, mert lesz bőven tartalom. 

Szólj hozzá!

Super SOCO szerviz videók

2020. november 30. 10:46 - budacsikattila

Egy új koncepció került megvalósításra azzal, hogy a Super SOCO Hungary szerviz munkatársával, Sinkovics Bencével felvettünk 3 részt, ami a Super SOCO szerviz (tippek) sorozatba kerül Facebookon és YouTube-on is. 

Az első videó elkészült. Nagyon bízunk benne, hogy hasznos lesz minden tulajdonos számára.

A legfontosabb szempontokat említi Bence a videóban. A hagyományos, robbanómotoros motorkerékpárokkal ellentétben, itt a motort és az akkumulátort külön kell kezelni és karbantartani. További részletek a videóban. 

Szólj hozzá!

Ingyen nincs semmi - marketing se

2020. november 30. 10:16 - budacsikattila

és milyen igaz!

Eddig egyszer próbáltam tanácsot kérni valakitől ingyen, és kaptam egy választ, hogy most a koronavírus miatt csak online, azt is csak xy csoporttagoknak 60e Ft / óra. Ebből kér dolgot tanultam. Először is azt, hogy ingyen tényleg nincs semmi, és megalázó volt, hogy egyáltalán megpróbáltam, de nagyon hittem benne. Másodszor azt, hogy akitől, vagyis akinek a titkárnőjétől ilyen stílusban kapok egy soros választ, azt a büdös életben nem keresem meg többé. 

Tovább
Szólj hozzá!

Folyamatos újratervezés 2020-ban

2020. november 30. 09:55 - budacsikattila

Ez az év már csak ilyen újratervezős. Sose gondoltam volna, hogy az én életemben valóban lesz ilyen különleges esemény. Annyira megszoktuk a normális életmenetet. Megszületünk, tanulunk, vitázunk kamaszkorban a szülőkkel, majd álmokat kergetünk, karriert építünk, családot tervezünk. Legnagyobb durranás a terrorizmus, amit szerencsére csak messziről követünk, vagy a vicces politikai harcok, amik elterelik a gondolataink és a nyugdíj helyzet. 

Az én életemben a legnagyobb változás talán a digitalizáció és az internet természetessége. Na és persze, az Apple :) Zseniális cég a maga történetével, és termékeivel. Steve Jobs rendkívüli tehetség volt, emellett, minden bizonnyal szörnyű apa és ember (legalábbis az életrajza szerint). Az Apple-ben azt szeretem, amit tegnap egy cikkben olvastam a marketingjéről. Ha iPhone-t veszel, nem a specifikációkat nézed, nem technikai kütyüt akarsz venni, hanem egy érzést. Emocionálisan közelíti meg a terméket és a vevőket, és a köztük lévő kapcsolatot. Gondolom, emiatt szokták azt mondani, hogy Apple buzik, akik minden különösebb, megfogalmazott ok nélkül szeretik a termékeiket. Egyszerűen jó használni, jó érzés. 

Tovább
Szólj hozzá!

Videó marketing Covid-19 - új szelek fújnak

2020. november 22. 22:53 - budacsikattila

Videókészítőként, sokszor tapasztalom, hogy az ügyfeleimnek nem csak videóra van szüksége, hanem

a videó teljes életútját lefedő folyamatok managelésére is.

Sokáig ragaszkodtam ahhoz, hogy én videók készítésével foglalkozom, ehhez értek, és nem kell belefolynom másik tevékenységbe. A Covid-19 arról szól, hogy de igen, kell!

A Super SOCO Hungary volt az a cég, amikor szinte gondolkodás nélkül vágtam rá, hogy igen, vállalom, nagyon szívesen. Az igény nem csupán videókészítés, hanem egy olyan átfogó tartalomkezelés, ami magában foglalja a tartalomgyártást, és a közösségi média managementet is.  Az elmúlt hetek kemény tanulással teltek. Belefolytam a marketing különböző megoldásaiba, cikkek, hírek, aktualitások, podcast-ek, de amiben látom a jövőt, az továbbra is az adat alapú döntések, csak mostmár nem csak üzleti vonalon, hanem a marketing is ide jutott. 

Tovább
Szólj hozzá!

Digital Marketing Manager - Super SOCO Hungary

2020. november 15. 21:45 - budacsikattila

A Super SOCO Hungary és köztem már tavaly is volt együttműködés, és most újra együtt dolgozunk. Az együttműködés különlegessége, hogy több szolgáltatást nyújtok, mint videó késztés. A Super SOCO elektromos motorok képeit is elkészítem és beszállok olyan területen is, mint marketing vagy YouTube SEO. 

Kinek tart még a motoros szezon? #SuperSOCO ▪️ #ElektromosMotorok

Közzétette: Super SOCO Hungary hivatalos oldal – 2020. november 8., vasárnap

A Super SOCO modellek a kezdetektől elvarázsoltak, pedig sosem motoroztam előtte. A design fantasztikus, az, hogy 100% elektromos meghajtású pedig lenyűgözött, és egészen varázslatos élmény vele motorozni. Teljesen biztos vagyok benne, hogy a benzin meghajtás lassan a múlt, és az elektromos lehet az egyik jó alternatíva. 

Akit érdekel a motor, és az új modellek, iratkozzon fel a YouTube csatornára, és kövessen minket a Facebook és Instagram oldalon is. 

Határozott célom, hogy a Super SOCO márka széles körben ismertté válásában minél nagyobb szerepet vállaljak. Nem csak Magyarországon, de az egész világban. Viszonylag új márkáról van szó, mindössze 4 éve van a piacon, és máris ismerik az egész világon. 

Szólj hozzá!

Color management működése Premiere Pro-ban

2020. október 20. 16:16 - budacsikattila

Először is, miért van szükség a color management-re? 

Color management segít elérni az egységes megjelenést bármilyen eszközre készítünk videó anyagot: monitor, TV, mozi.. stb. Minden eszköznek megvan a saját color spektruma, ezt nevezik color gammut-nak. Amikor a kameráról átkerül a nyersanyag a PC-re, máris eltolódnak a színek. A kamerák átlában gamma 2.4-ben (TV) rögzítenek, míg a monitorok általában gamma 2.2-ben jelenítenek meg képet, de a moziba gamma 2.6-ra kell fényelni. 

Premiere Pro beállítás

Edit > Preferences > General, majd válaszd a Enable Display Color Management (requires GPU acceleration) lehetőséget. 

Mi történik ezután? 

A képernyőn a monitornak megfelelő színt fogjuk látni, ami általában sRGB, de az újabb kijelzők már P3. Broadcast monitor Rec. 709.  

Mikor hasznos ez?

Akkor hasznos, ha referencia monitoron szeretnénk megjeleníteni az idővonalon található képeket. Ha bekapcsoljuk a color management opciót, akkor a saját monitorunkon, ami az én esetemben P3, sötétebbnek fog látszani a kép, de ha áthúzom a Rec. 709-re kalibrált monitoromra, ott a kép helyesen jelenik meg. Magyarul, nincs értelme bekapcsolni, ha internetre készítünk videóanyagot (YouTube, Facebook, Vimeo), mert a legtöbb kijelzőn úgy fog megjelenni, mint azon a monitoron, ha dolgozunk. Ha viszont TV-re készítünk anyagok, akkor már hasznos a color management bekapcsolása.  

Néhány példa:

Idővonal Kijelző CM kikapcsolva CM bekapcsolva
Rec. 709 Rec. 709 Színhelyesen jelenik meg Színhelyesen jelenik meg
Rec. 709 P3 Túlszaturáltan jelenik meg Színhelyesen jelenik meg
Rec. 709 sRGB Kissé világos, megegyezik a YouTube-on látott képpel Néhány sötét rész elheszhet
Szólj hozzá!

Colorist legyen a csapatban

2020. szeptember 28. 23:41 - budacsikattila

Kisebb produkcióknál általában nincs külön colorist. Én pedig pont a kisebb produkciókat szeretném megcélozni, mert kezdő coloristként ott lehet a leginkább látványosat alkotni, és nagyon sokat dobhat a végterméken és annak igényesség faktorán. A tapasztalatom az, hogy amikor egy képből valami szépet "varázsolunk", akkor az eredeti alkotó és a megbízó is lelkesebb lesz. Én magam, a saját videóim átnézése után is gyermeteg izgalommal kezdem fényelni, hogy lássam, hogy sikerült.

ke_pernyo_foto_2020-09-28_16_59_35.png

előtte / utána

Sajnos gyakran látom azt, hogy csak simán videógyártásról van szó a szó rosszabb értelmében. Ebben sosem szeretnék megalkudni. Mindig legyen benne művészet, alkotási kedv és kraft. Ne csak a pénz értéke szabja meg a produktumot, hanem az akotás iráni szenvedély és öröm. Ez titok, de amikor valaki megbíz egy munkával, kicsit mindig magamnak csinálom. Fontos, hogy a megrendelői követelményeknek megfeleljen, ugyanakkor a megrendelő azért választott, mert tetszik a munkám, és ha újra velem dolgozik (szerencsére sok ilyen van) az pedig a legjobb bizonyíték.

ke_pernyo_foto_2020-09-28_17_00_38.png

előtte / utána

A colorist is részt vehet a forgatásokon is. Filmszakmában DIT-nak nevezik, aki gondoskodik a megfelelő beállításokról, akár forgatás közben is, még a helyszínen ellenőrizheti a képminőséget, valamint elvégzi a digitális nyersanyag mentését. Adott esetben segíthet a megfelelő expo beállításokban is. Minél kisebb a produkció, annál inkább összemosódnak a szakterületek. Nem kamera csapat van, hanem kameraman és pont. Ha pedig kevés a technikai háttér, akkor méginkább fontos a helyes expo, ha szeretnénk szépen fényelni később. 

img_20200928_154651.jpg

A hazai videóklipek nagyobb részénél úgy látom, hogy nincs colorist. Általában a vágó fényeli meg az anyagot, és sokszor eleve nem is ismert az editor és colorist közti kommunikációs folyamat/workflow, a conform, stb. Sőt, maga az adat útja a rögzítésről a delivery folyamatid, tárolása a projekt folyamán nagyon fontos. Miért jó, ha van colorist?

A folyamatot körülbelül így írnám le röviden:

  1. primary grade: normalizálás és balance - matching
  2. secondary grade: kulcsolás, power window, világítási hibák javítása
  3. creative grade: egyedi színvilág, stílus kialakítása

Primary

A colorist azzal fogja kezdeni, hogy a snitteket összességében is áttekinti, rendezi a snitteket, kialakít egy naturális, egységes kiinduló pont a color grading előt. Ennél a pontnál még csak a kontraszt, white balance, feketék és csúcsfények és szaturáció egységesítése a cél. A forgatás során ugyanis gyakran vannak kisebb hibák, amiket ebben a fázisban simítunk el.